Πολύ θετικό βήμα η ίδρυση Πειραματικού Γυμνασίου στα Χανιά, να αξιοποιήσουμε την ευκαιρία

Πολύ θετικό βήμα η ίδρυση Πειραματικού Γυμνασίου στα Χανιά, να αξιοποιήσουμε την ευκαιρία

Πολύ θετικό βήμα χαρακτηρίζει ο βουλευτής Χανίων της ΝΔ, πρόεδρος της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, Βασίλης Διγαλάκης την ίδρυση Πειραματικού Γυμνασίου στα Χανιά και τονίζει ότι πρόκειται για “μία σημαντική ευκαιρία, που καλούμαστε να αξιοποιήσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, προς όφελος των παιδιών μας, των μαθητριών και των μαθητών του τόπου μας”.

“Θέλω να συγχαρώ τον διευθυντή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Χανίων Μανώλη Τζανάκη για την πρωτοβουλία που έλαβε να προτείνει τη μετατροπή του 1ου Γυμνασίου Χανίων σε Πειραματικό. Εύχομαι και ελπίζω τα επόμενα χρόνια ο θεσμός των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων να επεκταθεί στα Χανιά σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, προκειμένου να δημιουργηθεί μια αλληλουχία εκπαιδευτικών μονάδων με σκοπό την προώθηση της αριστείας και τη συνολικότερη αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου. Οι τεχνολογικές εξελίξεις θα εξακολουθήσουν να είναι ραγδαίες και οφείλουμε όλοι να ανταποκριθούμε στις νέες ανάγκες των καιρών, προκειμένου να δώσουμε στα παιδιά μας ισχυρά εφόδια για το παρόν και το μέλλον τους”, σημειώνει σε δήλωσή του ο κ. Διγαλάκης.

Η δήλωση του Βασίλη Διγαλάκη:

Η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων να προχωρήσει στην ίδρυση Πειραματικού Σχολείου (Γυμνασίου) στα Χανιά, μετά από πρόταση του διευθυντή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Χανίων Μανώλη Τζανάκη και σχετική εισήγηση της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.), αποτελεί ένα πολύ θετικό βήμα για την τοπική μας κοινωνία και μία σημαντική ευκαιρία, που καλούμαστε να αξιοποιήσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, προς όφελος των παιδιών μας, των μαθητριών και των μαθητών του τόπου μας.

Η μετατροπή του 1ου Γυμνασίου Χανίων, ενός ιστορικού σχολείου στο κέντρο της πόλης, σε Πειραματικό θα αναβαθμίσει τη λειτουργία του, αλλά και τη λειτουργία εν γένει των σχολείων της ευρύτερης περιοχής και θα αποτελέσει φάρο αναβάθμισης της εκπαιδευτικής διαδικασίας, προώθησης καινοτόμων προγραμμάτων και προβολής του εκπαιδευτικού έργου.

Στα Πειραματικά Σχολεία αναπτύσσονται ερευνητικές, δημιουργικές δράσεις και εφαρμόζονται πιλοτικά προγράμματα σπουδών, μέθοδοι διδασκαλίας, νέο εκπαιδευτικό υλικό, έντυπο και ψηφιακό, νέα διδακτικά εργαλεία, σχολικά εγχειρίδια και καινοτόμες διδακτικές πρακτικές. Οι εκπαιδευτικές πρακτικές διαχέονται άμεσα με τη διοργάνωση σεμιναρίων και ημερίδων και την ανάπτυξη συνεργασιών μεταξύ όλων των σχολικών μονάδων της περιοχής. Δημιουργούνται όμιλοι δημιουργικότητας και καινοτομίας, στους οποίους μπορούν να συμμετέχουν μαθητές και από άλλα σχολεία της δημόσιας εκπαίδευσης. Παράλληλα, παρέχεται η δυνατότητα επιμόρφωσης, όχι μόνο στους εκπαιδευτικούς των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων, αλλά και στους εκπαιδευτικούς όλων των σχολικών μονάδων της περιοχής.

Θα πρέπει, επίσης, να συνεκτιμηθεί ότι το δίκτυο των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων, που αναβαθμίστηκε με τον νόμο 4692/2020, μεγαλώνει σημαντικά στην Κρήτη και την υπόλοιπη χώρα, καθώς ο συγκεκριμένος θεσμός έχει αγκαλιαστεί από τις τοπικές κοινωνίες, όπως καταδεικνύει ο πολλαπλάσιος αριθμός αιτήσεων από τις διαθέσιμες θέσεις, που κατατέθηκαν το περασμένο καλοκαίρι. Συνολικά, στην ελληνική επικράτεια ιδρύονται επιπλέον 50 νέα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία με τη σημερινή απόφαση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Θέλω να συγχαρώ τον διευθυντή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Χανίων Μανώλη Τζανάκη για την πρωτοβουλία που έλαβε να προτείνει τη μετατροπή του 1ου Γυμνασίου Χανίων σε Πειραματικό. Εύχομαι και ελπίζω τα επόμενα χρόνια ο θεσμός των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων να επεκταθεί στα Χανιά σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, προκειμένου να δημιουργηθεί μια αλληλουχία εκπαιδευτικών μονάδων με σκοπό την προώθηση της αριστείας και τη συνολικότερη αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου. Οι τεχνολογικές εξελίξεις θα εξακολουθήσουν να είναι ραγδαίες και οφείλουμε όλοι να ανταποκριθούμε στις νέες ανάγκες των καιρών, προκειμένου να δώσουμε στα παιδιά μας ισχυρά εφόδια για το παρόν και το μέλλον τους”.